Nová e-kniha: Jak si mohou porozumět novináři, influenceři a tvůrci digitálního obsahu?
105 stran rozhovorů, výzkumů, vyprávění tvůrců zpravodajského obsahu z první ruky, jako jsou Dylan Page (známý jako News Daddy) a Kassy Cho (zakladatelka Almost) z Tchaj-wanu, ilustrací a osvědčených postupů.
To je nová e-kniha od Knight Center for Journalism in the Americas, která vznikla ve finanční spolupráci s UNESCO. Má za cíl podpořit porozumění mezi tvůrci digitálního obsahu a novináři. Autorkou publikace je Dr. Summer Harlow, zástupkyně ředitele Knight Center.
E-kniha osvětluje vzrůstající význam influencerů v prostředí zpravodajských médií.
- Co znamenají “novinářští influenceři” pro žurnalistiku?
- Co se od sebe mohou tvůrci digitálního obsahu a novináři navzájem naučit?
To jsou otázky, na které se tato e-kniha zaměřuje.
První kapitola e-knihy se zabývá podobnostmi a rozdíly mezi tvůrci obsahu, novináři a důležitými rolemi, které jsou důležité při poskytování zpráv.
Druhá kapitola umožňuje poznat zblízka „newsfluencery“ z celého světa.
Třetí kapitola pak ukazuje pohledy tvůrců a aktivistů, kteří využívají svůj vliv v boji proti změně klimatu.
Čtvrtá část sleduje, jak mohou tvůrci podporovat mediální a informační gramotnost.
Poslední, pátá kapitola, nabízí osvědčené postupy pro novináře a tvůrce obsahu, kteří chtějí eticky a úspěšně sdílet zprávy v době digitálních médií.
Kniha je ke stažení zdarma a je v angličtině.