25. 6. 2021
No

Novinářské fórum 2021 se těšilo velké pozornosti

Mediální odborníci a novináři se sešli k v pořadí již čtvrtému ročníku Novinářského fóra, aby diskutovali o stavu, v jakém se nachází česká žurnalistika. V pátek 18. června vystoupil v panelové debatě věnované novinářským organizacím také předseda Syndikátu novinářů ČR Adam Černý.

 

 

Ochota novinářů se organizovat (3. panel) – zprava Adam Černý (Syndikát novinářů ČR), Robert Čásenský (CZ IPI, Reportér), Lucie Sýkorová (ECPMF, Asociace regionálních novinářů), moderuje Martin Groman (Společnost Ferdinanda Peroutky)

 

Konference, kterou uspořádal Nadační fond nezávislé žurnalistiky s generálním partnerstvím Nadace OSF, sestávala ze čtyř panelových debat.

V první diskutovala redaktorka zpravodajského podcastu Čro Lenka Kabrhelová s Janem Žabkou, redaktorem serveru HlídacíPes.org, a Jiřím Kučerou, spoluzakladatelem NFNZ a garantem projektu Inovace zpravodajského storytellingu, na kterém NFNZ spolupracuje s Česko.Digital.

Ve druhém bloku o regionální žurnalistice vystoupila Lenka Waschková Císařová z MU Brno, autorka řady výzkumů o regionálních médiích, s Tomášem Znamenáčkem, redaktorem online novin Ohlasy dění na Boskovicku, a Liborem Matouškem vydavatelem regionálních médií Drbna.cz.

 

    

Regionální novinařina – Yetti české žurnalistiky (2. panel). Zleva moderátor Josef Šlerka, Lenka Waschková Císařová (Katedra mediálních studií a žurnalistiky FSS MU), Libor Matoušek (Drbna.cz, Asociace online vydavatelů) a Tomáš Znamenáček (Ohlasy dění na Boskovicku)

 

O již zmíněných profesních sdruženích novinářů a malém zájmu o ně hovořili Adam Černý, předseda SN ČR, spoluzakladatelka Asociace regionálních novinářů a členka představenstva Asociace online vydavatelů Lucie Sýkorová a Robert Čásenský, spoluzakladatel CZ IPI a šéfredaktor magazínu Reportér.

 

V závěrečná debatě se ekonomickým i mimoekonomickým dopadům zavádění placeného obsahu věnovali Tomáš Bella, šéfredaktor slovenského Denníku N a zakladatel platebního systému pro slovenská média Piano Media, společně s Martinem Malým, který promluvil o zkušenosti se zaváděním placeného obsahu v iHNed.cz a Info.cz, a dále se socioložkou Hanou Friedlaenderovou, vedoucí projektů ve výzkumné společnosti Nielsen Admosphere.

 

Clickbaitový svět. Ekonomické a mimoekonomické dopady zavádění placeného obsahu (4. panel). Na snímku Tomáš Bella (Denník N), Hana Friedlaenderová (Nielsen Admosphere), Martin Malý (Info.cz), moderuje Josef Šlerka (NFNZ)

 

Autorem uvedených fotografií z Novinářského fóra 2021 je Hubert Hesoun, více snímků zde.

 

 

Nakolik Novinářské fórum plní svůj cíl sdílet informace, zkušenosti a přístupy se můžete sami přesvědčit na videozáznamu www.novinarskeforum.cz nebo na facebooku https://fb.me/e/3ZqpdwGQr